MJ的歌聲雖然只出現在最後一段,但仍是首不錯聽的歌曲^^ (雖然我是今天才知道3T這個團體@_@)

 

/ 幕後故事 /

麥可聲音祇出現在歌詞中最後一段,3T的專輯「手足情深」由麥可傑克森與肯尼思郭米薩共同製作。(Producer Michael Jackson, Kenneth Komisar )

據說該專輯最初是為了獻給3T的母親迪迪傑克森(Delores),麥可傑克森則是3T的叔叔。

 

I Need You 我需要你 

I need you girl
我需要妳女孩

I couldn't live a day without you
一天都離不開妳

Well I tried to write a special song
那麼我試著寫一首特別的歌

A love song just for you
一首祇獻給妳的情歌

To explain the way you make me feel inside
表達妳在我心裡的感覺

Thought the meaning may be simple
或許涵意有點簡單

And the worlds may not be new
言詞也是毫無新意

I couldn't make it clearer if I tried
我的形容還是不夠清楚


I need you
我需要妳

And I couldn't live a day without you
連一天都離不開妳

I need you
我需要妳

More than anyone could ever know
我比誰都更需要妳

I need you
我需要妳

And I wanna build my world around you
妳將是我的全世界

I need you
我需要妳

I need you
我需要妳


Well I sang the words and realized
我唱這些詞才發現

It had all been said before
過去曾經有人說過

So I tried a different rhyme that meant the same
我嚐試過不同詞韻帶有相同意味

But it didn't have the feeling
但感覺完全不對

And the first one said much more
第一次說的最貼切了

So I guess I'll have to say it once again
所以我想我得再重覆一遍


I need you
我需要妳

And I couldn't live a day without you
連一天都離不開妳

I need you
我需要妳

More than anyone could ever know
我比誰都更需要妳

More than anyone could ever know
我比誰都更需要妳

I couldn't live a day without you girl
一天都離不開妳女孩

I need you and I wanna build my world around you
我需要妳而妳將是我的全世界

Baby I need you
寶貝我需要妳

Oh I need you Baby
噢我需要妳寶貝

I couldn't live a day without you
一天都離不開妳

More than anyone could ever know
比任何人更需要

(More than anyone could ever know)
比任何人更需要

I couldn't live a day without you girl
我一天都離不開妳女孩

I need you and I wanna build my world around you
我需要妳妳將是我的全世界

I need you
我需要妳


(MJ)

I need you
我需要妳

I need you
我需要妳

And I couldn't live a day without you
我一天都離不開妳

I want you
我要妳

I couldn't live a day without you
我一天都離不開妳

I need you
我需要妳

Yeah yeah
耶耶

More than anyone could ever know
比任何人更需要

More than anyone ever know
比任何人更需要

I need you
我需要妳

I need you
我需要妳

And I couldn't live a day without you
我一天都離不開妳

I want you
我要妳

I couldn't live a day without you
我一天都離不開妳

I need you
我需要妳

Yeah yeah
耶耶

I need you
我需要妳

 

Well I tried to write a special song
那麼我試著寫一首特別的歌

A love song just for you
一首祇獻給妳的情歌

I need you
我需要妳

 

幕後故事及歌詞轉自 http://blog.xuite.net/yangshulie/MichaelJackson/29163988

arrow
arrow
    全站熱搜

    threemau 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()